Telefonun şebekesi neden gider gibi sorunlar genellikle her akıllı telefon kullanıcısının yaşayabildiği sorunlardandır. Birtakım farklı nedenlerden dolayı veyahut coğrafi konum etkilerinden dolayı telefon şebeke sorunu gün yüzüne çıkabiliyor. Telefonların kapsama alanı dışında kalma gibi durumlardan dolayı da şebeke çekmeme sorunuyla karşılaşılması mümkün olabilir. Telefonların şebeke sorunlarının farklı nedenleri olabileceği gibi bu sorun daha sıklıkla kullanıcıların konumuyla yakından ilgili olabiliyor.
Telefonun şebekesi neden gider sorununun çözümü için birtakım teknik yöntemler uygulanabiliyor. Ancak bu sorunun oluşum nedeninin tam olarak belirlenmesi burada önemlidir. Zira ilk olarak bu sorunun ana kaynağını bulunmalı ve o şekilde çözüm adımları atılması faydalı bir gelişme olacaktır. Kullanıcının telefonunun işletim sisteminin IOS veya Androıd tabanlı olması da burada ayrı bir öneme sahiptir.
Akıllı Telefonlarda Şebeke Sorunu Neden Yaşanabiliyor?
Telefon şebeke sorunu neden kaynaklanabiliyor gibi sorular için rahatlıkla şu yanıtı verebiliyoruz ki kullanıcının telefonu kullandığı konumla ilgili olabilmektedir. Ayrıca kullanıcı eğer ki kapalı bir alanda metro, asansör yada telefonun çekmeme olasılığı yüksek olan binaların bodrum katları gibi alanlarda telefonu kullanmak istiyorsa şebeke sorunuyla karşı karşıya kalabilmesi muhtemeldir. Kimi zamanda telefon kullanıcıları miting gösterilerinde de şebeke sorunuyla karşılaşabiliyor. Konser veyahut kalabalığın yoğun olduğu alanlarda telefonun şebekesi gidebiliyor.
Ancak kullanıcıların şunu da bilmesi gerekiyor ki bu her zaman olması muhtemel bir olay değildir. Zira çoğu zaman da kullanıcının telefonunda yer alan donanımsal yada yazılımsal bir hatadan dolayı şebeke sorunu ortaya çıkabiliyor. Telefonunuzun IMEI hatası oluşmasından dolayı da telefon şebekesi sorun oluşturabilir.
Telefon Şebeke Sorunu Çözümü Nasıl Olabilir?
Telefon şebekesi neden gider sorunu çoğu zaman telefonda yer alan yazılımlardan yada IMEI hatasından olabileceği gibi farklı bir nedenden dolayı da oluşabiliyor. Lakin daha sıklıkla kullanıcının arama yaptığı zaman bulunduğu konumla ilgili olup, coğrafi konum da bu gibi sorunlara zemin oluşturabiliyor. Telefon şebeke sorununun çözümü için şu adımları takip etmeniz yararlı olur.
Şebeke sorunu yaşadığınız telefonunuzda ilk olarak Sim kartınızda bir sıkıntı olup olmadığının kontrolünü gerçekleştirmelisiniz. Telefonunuzun sağ üst köşesinde yer alan sinyal gücüne dikkat edilmelidir. Eğer ki burada sinyal kuvvetliyse şebeke sorunu için Sim kart tehlike oluşturmamaktadır.
Telefonunuzda yer alan şebeke sorunu için yine telefonunuzun uçak modunda olabileceği ihtimalini göz önüne alarak uçak modu kontrolü sağlayabilirsiniz. Uçak modu pasife getirilmesine rağmen halen sorununuz devam ediyorsa bu defa da telefonunuzu yeniden başlatmayı denemelisiniz.
Kimi zaman telefonunuzun şebeke sorunu baz istasyonu ile ilgili olabildiği için bu durumda telefonunuzun operatörüyle iletişime geçmeli veya aynı operatörü kullanan farklı bir telefonda sorunu teyit edebilirsiniz.
Telefonunuzda yaşanan sorun halen devam ediyorsa Sim kartınızı farklı bir telefonda denemeyi unutmamalısınız. Eğer ki farklı telefonda da bu sorun yaşanıyorsa muhtemelen Sim kartınızda arıza oluşmuş olma ihtimali yüksektir. Sim kartınızı değiştirmeniz sonrasında sorun çözüme ulaşacaktır.
Telefonunuzun ağ ayarlarını kontrol etmelisiniz. Ayarlar kısmından Bağlantılar- Mobil ağlar- Ağları Ara ve akabinde size uygun olan ağı seçmeniz gereklidir.
Telefonunuzun şebeke sorunu aynı zamanda IMEI numaranızın kopyalanmış olmasından dolayı da kaynaklanabilir.
Tüm bu önerileri denemenize rağmen şebeke sorununuz halen devam ediyorsa bu defa da mutlaka telefonunuza format atmayı ihmal etmemelisiniz. Bunu tek başınıza da ağ ayarlarınızı sıfırlayarak kolaylıkla yapabilirsiniz. Ancak sadece ağ ayarlarınızı sıfırlamalısınız. Eğer ki fabrika ayarlarına dönmeyi seçerseniz telefonunuzda yer alan tüm bilgileri, verileri de silmiş olursunuz.
Tüm bu adımları uygulamanıza rağmen halen telefonun şebekesi neden gider sorusuna yanıt arıyorsanız bu defa da telefonunuzun markası ve modeli gereğince gerekli araştırmaları yaparak servisiyle iletişime geçmelisiniz. Zira bu daha çok telefonunuzda donanımsal bir sorun varmış izlenimi yaratan bir sorundur.